Varning Den här hemsidan använder cookies. Välj "Jag godkänner" eller stäng denna ruta för att acceptera våra policies.

Nespresso Professional “SMART“

PRENUMERATIONSVILLKOR

Gäller från och med 1 februari 2020.

Introduktion

Dessa villkor ("prenumerationsvillkor") gäller när en kund tecknar ett avtal för en NESPRESSO PROFESSIONAL "SMART"-prenumeration som inkluderar kaffemaskin (ny & använd), installation, service, kaffe och kvartalsvis leverans (kaffemängd beror på vald typ av prenumeraton). NESPRESSO PROFESSIONAL "SMART" är ett enkelt och smidigt sätt att hyra en kaffemaskin från Nespresso Professional och samtidigt få ett brett urval av kaffesorter levererat med jämna mellanrum (kvartalsvis).

Utöver de allmänna villkoren (https://www.nespresso.premiumcoffee.se/terms-and-conditions/), kommer dessa specifika villkor att gälla för kunder med prenumerationslösningen NESPRESSO PROFESSIONAL ”SMART”. Dessa särskilda villkor råder framför de allmänna, i allt som kan vara motsägelsefullt.

Premium Coffee Sweden (nedan kallat ”PC SE”) förbinder sig i låneavtalet, att till kunden låna ut kaffemaskin/kaffemaskiner och kapseldispensrar, båda vilka Nespresso fortfarande äger, med syftet att maskinerna uteslutande skall användas med de Nespresso Professional-produkter, som tillhandahålls för denna typ av maskiner.

I samband med låneavtalet förbinder sig kunden till att uteslutande konsumera Nespresso Professionals kaffekapslar, levererade av Nespresso för denna typ av maskiner, enligt villkoren för den valda prenumerationstypen. PC SE kan ändra sin prislista för prenumerationen och informera kunden om denna förändring minst 30 dagar i förväg, då har kunden möjlighet att säga upp det tidigare avtalet inom den perioden.

När du tecknar en NESPRESSO PROFESSIONAL "SMART" -prenumeration skapas ett avtal mellan:

Premium Coffee Sweden AB (“Nespresso” eller “vi”), ett företag registrerat i Sverige (556683-4189) vars huvudkontor ligger på Mariehällsvägen 37B, 16865, Bromma.

"Företaget" eller "du": alla personer som köper B2B-produkter.

Nespresso förbehåller sig rätten att avslå din ansökan vid en kreditkontroll och inget avtal kommer att uppstå mellan dig och Nespresso tills Nespresso har skickat ett email med en bekräftelse av din prenumeration.

Genom att teckna en NESPRESSO PROFESSIONAL "SMART” -prenumeration accepterar du dessa prenumerationsvillkor och samtycker också till att Nespresso fakturerar kvartalsvis.

Tre olika prenumerationstyper av NESPRESSO PROFESSIONAL "SMART"

Du kan välja en av följande prenumerationstyper och högst två prenumerationstyper per organisationsnummer:

  1. ZENIUS "SMART" -prenumeration: 600 kaffe inklusive leveranskostnader (levereras kvartalsvis), lån av en ZENIUS Pro kaffemaskin (inklusive installation) och ett återvinnings-kit per år (rymmer 4 500 kapslar)
  2. MOMENTO 100 "SMART" -prenumeration: 900 kaffe inklusive leveranskostnader (levereras kvartalsvis), lån av en MOMENTO 100 kaffemaskin (inklusive installation) och ett återvinnings-kit per år (rymmer 4 500 kapslar)
  3. MOMENTO 200 "SMART" -prenumeration: 1 500 kaffe inklusive leveranskostnader (levereras kvartalsvis), lån av en MOMENTO 200 kaffemaskin (inklusive installation) och ett återvinnings-kit per år (rymmer 4 500 kapslar)

Om din kaffeförbrukning överstiger den mängd som ingår i din prenumeration, kan du köpa ytterligare kaffe för 4.10 kr per kapsel (minst 50 kapslar per kaffesort och minst 300 kapslar per beställning). Frakt tillkommer på extrabeställningar, 90 kr per beställning. Kostnadsfri frakt om ordervärdet överstiger 3 000 DKK.

Uppsägning: Alla ovanstående NESPRESSO PROFESSIONAL “SMART”-prenumerationer kan sägas upp kostnadsfritt, om detta görs senast 14 dagar innan nästa kvartalsperiod. Uppsägningen kan göras via email info@nespresso-pro.se eller via telefon 0200-211114.

Nespresso strävar efter att leverera kaffet kvartalsvis, 14 dagar innan förnyelsen av nästa kvartalsperiod (var 3 månad). Så fort din leverans har blivit planerad meddelar vi dig leveransdatum via email. Dock kan vi inte alltid garantera att leveransen kan ske på det specifika datumet. Om leveransen av någon anledning inte kan ske som planerat kommer Nespresso att informera dig via email eller telefon.

Ändring av prenumerationstyp

Oavsett vilken prenumerationstyp du väljer, kan du göra ändringar i din prenumeration var 3 månad (senast 14 dagar innan nästa förnyelse) via telefon (0200-211114) eller email (info@nespresso-pro.se). Alla ändringar du gör kommer att genomföras så snart som möjligt.

Om någon vara som du har beställt inte finns tillgänglig av någon anledning kommer Nespresso att meddela dig så snart som möjligt.

Produkter och priser

Detaljer om alla produkter som ingår i Nespresso Professional “SMART”-prenumeration finns att hitta på vår hemsida.

Alla priser är exklusive moms och inklusive frakt.

Betalning

Vi accepterar kvartalsvis betalning med faktura, betalningen ska ske inom 20 dagar från att varorna har levererats.

Frakt och leverans

Dina varor kommer att skickas av UPS till den angivna leveransadressen. Om UPS inte kan leverera varorna lämnar de ett meddelande med ett telefonnummer som ska kontaktas för att ordna ett nytt leveransdatum.

Service

Om en vara är defekt eller om du har några frågor eller klagomål angående dina varor, vänligen kontakta vår kundtjänst via info@nespresso-pro.se eller 0200-211114.

Uppsägning

Din Nespresso Professional “SMART”-prenumeration är löpande tills du väljer att avbryta den.

Du kan avsluta din Nespresso Professional "SMART" -prenumeration när som helst enligt följande:

  • Du kan säga upp din Nespresso Professional “SMART” -prenumeration utan anledning eller ansvar senast 14 dagar innan varje kvartalsperiod via email eller telefon.
  • Du debiteras för nästa kvartalsperiod om uppsägningen inte görs senast 14 dagar innan nästa kvartalsperiod.

Premium Coffee Sweden AB 02/2020

Mariehällsvägen 37B, 168 65 Bromma, Sverige