Varning Den här hemsidan använder cookies. Välj "Jag godkänner" eller stäng denna ruta för att acceptera våra policies.

NESPRESSO X VÉLOSOPHY RE:CYCLE
Som ytterligare ett steg i satsningen på återvinning har Nespresso teamat upp med det svenska cykelmärket Vélosophy. Tillsammans har man skapat RE: CYCLE, en stilren cykel av aluminiumet från återvunna kaffekapslar.

Cykeln är det perfekta exemplet på hur man tillvaratar potentialen i återvunna material och bidrar till den cirkulära ekonomin, samtidigt som man skapar en eftertraktad designprodukt.

NESPRESSO X VÉLOSOPHY RE:CYCLE
Som ytterligare ett steg i satsningen på återvinning har Nespresso teamat upp med det svenska cykelmärket Vélosophy. Tillsammans har man skapat RE: CYCLE, en stilren cykel av aluminiumet från återvunna kaffekapslar.

Cykeln är det perfekta exemplet på hur man tillvaratar potentialen i återvunna material och bidrar till den cirkulära ekonomin, samtidigt som man skapar en eftertraktad designprodukt.



Nespresso kapslarna får ännu ett liv

Sedan starten har Nespresso initierat och stöttat olika, spännande projekt för att ge nytt liv åt använda aluminiumkapslar. Aluminiumet är inte bara det främsta materialet när det kommer till att skydda färskheten, smaken och kvalitén på Nespressos kaffe. Det är också en av världens mest värdefulla resurser, eftersom materialet kan återanvändas igen och igen i evighet. På så sätt förvandlas skräp till nya produkter
Nespresso kapslarna får ännu ett liv

Sedan starten har Nespresso initierat och stöttat olika, spännande projekt för att ge nytt liv åt använda aluminiumkapslar. Aluminiumet är inte bara det främsta materialet när det kommer till att skydda färskheten, smaken och kvalitén på Nespressos kaffe. Det är också en av världens mest värdefulla resurser, eftersom materialet kan återanvändas igen och igen i evighet. På så sätt förvandlas skräp till nya produkter



Om Vélosophy

Vélosophy är ett svenskt cykel- och lifestylebrand. De är också det enda cykelmärket I världen som för varje såld cykel ger en cykel till en skolflicka I Afrika, så att hon lättare ska kunna ta sig till skolan

RE:CYCLE är tillverkad som limited edition, speciellt framtagen för kaffeälskare, som nu kan glida vägen på en cykel av återvunna Nespresso kapslar.

För varje såld RE:CYCLE doneras en cykel till en skolflicka genom organisationen World Bicycle Relief.
Om Vélosophy

Vélosophy är ett svenskt cykel- och lifestylebrand. De är också det enda cykelmärket I världen som för varje såld cykel ger en cykel till en skolflicka I Afrika, så att hon lättare ska kunna ta sig till skolan

RE:CYCLE är tillverkad som limited edition, speciellt framtagen för kaffeälskare, som nu kan glida vägen på en cykel av återvunna Nespresso kapslar.

För varje såld RE:CYCLE doneras en cykel till en skolflicka genom organisationen World Bicycle Relief.




ABOUT JIMMY ÖSTHOLM

Cycling has been Vélosophy founder Jimmy Östholm’s life-long passion and simply creating a stylish and sustainable bike was not enough: Jimmy wanted his brand to have a deeper purpose. The idea for came to Jimmy after he read an article about the difference that bicycles can make to people in developing country. His vision? Each bike would have a positive impact on the world.

In a developing country a bicycle can be a delivery van or an ambulance or the difference between going to school or not. Bicycles are one of the single most important factors in giving more girls access to school. When girls have their own bikes, their attendance increases by 30% and grades increase by close to 60%. And this is why Vélosophy was founded around a one for one promise, supporting young schoolgirls in developing countries — donating a bicycle for every one sold.
ABOUT JIMMY ÖSTHOLM

Cycling has been Vélosophy founder Jimmy Östholm’s life-long passion and simply creating a stylish and sustainable bike was not enough: Jimmy wanted his brand to have a deeper purpose. The idea for came to Jimmy after he read an article about the difference that bicycles can make to people in developing country. His vision? Each bike would have a positive impact on the world.

In a developing country a bicycle can be a delivery van or an ambulance or the difference between going to school or not. Bicycles are one of the single most important factors in giving more girls access to school. When girls have their own bikes, their attendance increases by 30% and grades increase by close to 60%. And this is why Vélosophy was founded around a one for one promise, supporting young schoolgirls in developing countries — donating a bicycle for every one sold.



Ta reda på mer om våra hållbara kaffelösningar!
A sustainable coffee solution at work is a very important step towards a sustainable future. Fill out the form to hear more.

Ta reda på mer om våra hållbara kaffelösningar!